شهر باستانی پرگا آنتالیا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
شهر باستانی پرگا آنتالیا
نوشته شده در جمعه 23 خرداد 1393
بازدید : 382
نویسنده : chaharfasl
 

 

شهر باستانی پرگا آنتالیا

شهر باستانی پرگا آنتالیا

شهر باستانی پرگا آنتالیا شهر باستانی یونانی در آنتولی که نام تاریخی منطقه باختری ترکیه می باشد. پرگا در جنوب غربی ترکیه در استان آنتالیا در ساحل دریای مدیترانه قرار گرفته است . در پانزده km شرق آنتالیا دشت ساحلی می باشد که سه قلعه که قدمت آن به عصر برنز یا عصر مفرغ است می باشد . در طول دوره هلنی پرگا از زیباترین و غنی ترین شهرهای روزگار باستان می باشد.  معبد آرتمیس و خانه ریاضیدان معروف یونان باستان به نام آپولونیوس هم در این منطقه می باشد. هزار سال پیش از میلاد پرگا در نزدیکی بیست km  کشور ساخته شده است . امروزه چیز زیادی از این سر زمین باستانی باقی نمانده است ولی مانند تخت جمشید کشور ایران دارای زیبایی ها و جذابیت های خاصی می باشد و همچنان از برج ها و ستونها و دروازه ها و استادیوم تخریب شده گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند. 

شهر باستانی پرگا آنتالیا

 

مطالب مرتبط : تور لحظه آخری آنتالیا , تور آنتالیا تابستان 93 ، تور آنتالیا تابستان 93

 

شهر باستانی پرگا آنتالیا

 

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا


این شهر تاریخی در فاصله 40KM آنتالیا قرار دارد که با تئاتر باستانی خود یکی از جاذبه های تاریخی را برای گردشگران و مسافرانتور آنتالیا ساخته است . این آمفی تئاتر یکی از مهمترین آمفی تئاترهای روباز دنیا است .

 



:: برچسب‌ها: تور آنتالیا , تور , آنتالیا , تور لحظه آخري آنتالیا ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: